La ruta
Des de no fa masses mesos que em va entrar l'afició pel món del cotxe clàssic i em vaig fer amb el meu petitó, un Renault 5 TL del 1983, amb el que he anat a moltes trobades i concentracions de clàssics al llarg de l'any, però jo volia fer quelcom més especial, una cosa diferent, d'aquí que poc a poc em passes pel cap la idea de fer un ruta llarga com es feia 30 anys, és a dir, anar lluny amb el meu vehicle sense aire acondicionat, sense poder passar dels 100-110 km/h, sense direcció asistida, sense les comoditats dels vehicles d'avui...i si considero que hi ha una ruta per antonomàsia a la Península Ibèrica, aquest és el camí de les estrelles, una ruta amb segles i segles de tradició, història viva: el Camí de Sant Jaume.
De les diferents variants del camí, vaig optar per la variant més catalana, és a dir, la que surt des del Monestir de Montserrat, doncs sempre té el valor afegit diga-li místic, tradicional o espiritual d'unir en un llarg viatge dos punts tant màgics com són Montserrat i Santiago de Compostela, com vaig reflexionar en el seu moment, el camí que anava del petonet a la bola de la Mare de Déu a l'abraçada per l'esquena al Sant (les dos costums esteses als respectius punts de sortida i arribada).
Per posar-hi un petit alicient a la fita, una data al calendari per donar-hi un toc diferent, participar a la trobada de cotxes clàssics del municipi gallec d'A Rúa, la qual tenia lloc el 17 d'agost i hem va demostrar ser una gran cita, doncs va concentrar molt de vehicle i de gran qualitat. A més a més, malgrat que anar a A Rúa implicava desviar-se en part de la ruta jacobeba més clàssica i habitual, el cert és que A Rúa forma part d'una variant del camí designada "Camino de Invierno".
Les etapes seguides
Punts de pas: Montserrat, Martorell, Masquefa
Dia 2 - 15 d'agost 2014: Masquefa - Santo Domingo de la Calzada - Carrión de los Condes - León (736 km)
Punts de pas: Masquefa, Igualada, Cervera, Lleida, Bujaraloz, Zaragoza, Logroño, Nájera, Santo Domingo de la Calzada, Villafranca Montes de Oca, Burgos, Carrión de los Condes, Sahagún, León
Dia 3 - 16 d'agost 2014: León - Astorga - A Rúa (169 Km)
Punts de pas: León, Astorga, Ponferrada, A Rúa.
Dia 4 - 17 d'agost 2014: A Rúa (27 Km)
Trobada de Cotxes Clàssics
Dia 5 - 18 d'agost 2014: A Rúa - Santiago de Compostela - Logrosa (257 Km)
Punts de pas: A Rúa, Monforte de Lemos, Chantada, Monterroso, Palas de Rei, Melide, Arzúa, Santiago de Compostela, Logrosa - Negreira.
Dia 6 - 19 d'agost 2014: Logrosa - Finisterra - Villafranca del Bierzo - Burgos (712 Km)
Punts de pas: Logrosa, Negreira, Muros, Carnota, Corcubión, Finisterra, Santa Comba, Cerceda, Lugo, Villafranca del Bierzo, Ponferrada, Astorga, León, Burgos.
Dia 7 - 20 d'agost 2014: Burgos - Logroño - Masquefa (619 Km)
Punts de pas: Burgos, Pancorbo, Casalarreina, Cenicero, Logroño, Alagón, Alagón, Zaragoza, Pina de Ebro, Fraga, Lleida, Cervera, Igualada, Martorell, Masquefa
Les etapes estan marcades en grans tirades, que anat a uns 100-110 Km/h com et demana la mecànica d'un Renault 5 TL es fan força eterns. Altrament, malgrat que pel camí hi ha molts indrets que es mereix la pena parar, tant sols ho vaig fer o bé en llocs on el cos per cansanci demanava parar com fou Carrión de los Condes i que desprès va resultar ser un lloc atractiu amb remarcables llocs com el Monestir de San Zoilo o bé en indrets que la fama els feia de parada recomanable com Astorga, també una gran joia.
Les vies utilitzades són una convinació tant d'autopistes, autovies, nacionals com comarcals, optant en territori gallec per l'opció comarcals com és el tram Monforte de Lemos - Palas de Rei - Santiago de Compostela, per enllaços entre llocs emblemàtics del Camino com el tram Santa Domingo de la Calzada - Burgos per nacionals. Les autopistes ia utovies, malgrat treure encant a la ruta, permetien llargues tirades sense estrès, doncs colocats al carril de la dreta permetioen anar fent mentre tothom t'adelanta, alhora que poder anar parant a les àrees de serveis quan el cos o el vehicle ho necessitàven.
Poder l'etapa del dia 6 va ser la únic realment que vist amb perspectiva va estar mal calculada, el tiratge fou massa llarg i poder hagués estat millor parar a León enlloc que a Burgos.
En propers posts espero poder explicar detalls més específics de cadascuna de les diferents etapes, així com del comportament del vehicle de 30 anys, amb el canvi d'estil de conducció/viatge que aquest fet implica.
Foto 1: Interior de la Catedral de Burgos
Foto 2: Tomba del Apòstol Sant Jaume, la veritable meta del Camino de Santiago.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada